اشتغال و اقتصاد

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اشتغال و اقتصاد

شغل اکثر مردم خالدآباد کشاورزی و دامپروری بوده و درصدی نیز به مشاغل اداری ، صنعتی ، تولیدی و صنفی اشتغال دارند. شغل ۲۰ درصد زنان خالدآباد قالیبافی بوده و قالی شادسر کاشان که در بازارهای جهانی شهرت دارد زاییده دستان هنرمند زنان خالدآبادیست.

بطورکلی آمار اشتغال مردم خالدآباد بدین‌صورت است که:

از جمعیت مردان:حدود  ۲۵ درصد کارمند ، ۶۰ درصد کشاورز  و دامدار ، ۱۰ درصد راننده و ۵ درصد به مشاغل صنفی و سایر مشاغل اشتغال دارند.

از جمعیت زنان:حدود  ۵ درصد کارمند ، ۲۰ درصد قالیباف ، ۷۰ درصد خانه‌دار و ۵ درصد به مشاغل صنفی و سایر مشاغل اشتغال دارند.

مساحت کل شهر حدود ۱۵۰۰ هکتار می‌باشد که از این میزان حدود ۱۶۰ هکتار بافت مسکونی و بقیه اراضی کشاورزی ، باغات و بایر هستند.

مساحت اراضی کشاورزی حدود ۷۰۰ هکتار و باغات حدود ۴۰۰ هکتار می‌باشد و تعداد ۱۶ حلقه چاه عمیق کشاورزی و ۲ رشته قنات در شهر وجود دارد که یکی از قناتها چندسالی است خشک شده است. سطح زیرکشت مزارع صیفی‌جات ، گندم و جو بوده و محصولات باغی نیز عمدتاٌ انار می‌باشد.

تعداد ۸۰ واحد صنفی فعال در شهر وجود دارند که مشاغل عمده آنها عبارتند از : خوار و بار فروشی ، آهنگری ، تعمیر موتورسیکلت ، نانوایی ، ابزارفروشی ، آرایشگری ، تأسیسات ، قصابی و … می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 × سه =

فهرست